ESCOLA 1*
El primer dia que vaig acompanyar a la meva tutora a una de les escoles a les que assisteix va ser a l’ Escola 1. Es tracta d’una escola d’una sola línia, de P3 a 6è, no té aula d’acollida ni logopeda però té una tècnica d’EI i varies vetlladores. Segons la tutora, és de les millors de la zona en quant a professorat i atenció a l’alumnat.
Una de les primeres coses que em va explicar és que a totes les escoles hi ha molta ansietat entre els mestres, que acostumen a abordar-la pels passadissos, a l’hora d’esmorzar, etc. per parlar-li de casos, per demanar-li si ja ha vist a determinat alumne, si ja ha fet tal derivació, i que és una feina molt estressant. (La veritat és que després d’unes setmanes acompanyant-la puc assegurar que no estava exagerant ni una mica ja que un dia vem fer una reunió improvisada a la nostra aula de tutoria mentre estàvem esmorzant ja que la cap d’estudis estava molt amoïnada per un cas i va entrar al despatx i va demanar si podia parlar del tema en qüestió).
El professional de l’EAP normalment té el seu despatx a totes les escoles a l’aula de tutoria del cicle superior, allà té els diferents expedients dels nens, els diferents documents de l’EAP, materials, tests, etc. i és on realitza les sessions amb els nens, les reunions i el treball individual.
Les primeres setmanes del curs el que es fa és observació a P3 per valorar a tots els nens, detectar necessitats educatives i fer valoracions psicopedagògiques individuals. En funció de les valoracions es duen a terme coordinacions i derivacions al CDIAP (que a L’Hospitalet de Llobregat es diu BAULA), reunions amb les famílies, etc.
Així, aquest primer dia vem estar fent observacions a P3, la tutora ja havia fet la valoració general de tots els nens i en aquesta sessió anàvem a observar concretament a dos nens, un ja va a BAULA i l’altre se’l derivarà per llenguatge tot i que sembla que és possible que hi hagi alguna cosa més (molt dispers, no para quiet, se li han de repetir les ordres moltes vegades, etc.). Em va agradar molt la observació sobretot per veure com ho fa la psicopedagoga, ella parla amb tots els nens, s’asseu amb un, s’asseu amb un altre, els fa preguntes, juga una mica amb ells, etc.
Aquest mateix dia vem fer una reunió amb la tutora de P3 i la MEE per parlar d’aquests dos casos, em va agradar molt veure les diferents visions de cada professional, les preguntes que feien les mestres, les propostes que es feien i els acords als que arribaven.
Més tard vem fer una sessió individual amb una alumna de 1r a la que la tutora va passar-li el test RAVEN que mesura la capacitat deductiva i permet determinar la capacitat d’aprenentatge i una estimació de la intel·ligència general. La tutora em va ensenyar com es passa i degut a que per manca de temps no va donar temps a passar-lo sencer, vem quedar que el proper dia l’acabaria de passar jo sola.
* He canviat el nom de les escoles per tal de donar més confidencialitat als casos i històries que aniré explicant.
* He canviat el nom de les escoles per tal de donar més confidencialitat als casos i històries que aniré explicant.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada