MATÍ TIPO A UNA DE LES ESCOLES
Us explico un matí de la setmana passada a l’ Escola 3 ja que penso
que és força representatiu de com són les sessions setmanals a cada escola per
a un psicopedagog de l’ EAP.
- A primera hora fem una observació a l’ Aula de P3 per veure a un nen
que la mestra considera que té algun tipus de dificultat amb el llenguatge. Se’l
observa una estona i després ens posem a mirar contes i a preguntar-li els noms
dels animals o contes que hi surten. El nen sap molt vocabulari però li costa
la pronuncia de diversos fonemes. S’observa que té el paladar ojival
probablement de fer molt de temps el xumet. Es decideix amb la mestra
derivar-lo a BAULA.
- Després fem dues trucades de coordinació. Una al CSMIJ per coordinar-se
amb el terapeuta d’una alumna que té molt preocupada a tota l’ escola, demanar informació i intercanviar opinions. Una trucada
a un pare per citar-lo a una reunió la setmana vinent.
- Reunió amb el pares d’un alumne de P-4. Només ve el pare, se l’ha
cridat per proposar-li el recurs del CDIAP al seu fill per temes de llenguatge.
- Atenem a la tutoria a una alumna que s’ autolesiona per parlar amb
ella i saber com està.
- Elaborem 3 fulls de derivació a BAULA per tres alumnes diferents.
- Creem carpeta nova, amb els fulls de seguiment i dades de quatre
alumnes.
- Pels passadissos de manera informal un parell de mestres comenten
casos que “s’ha de mirar.”
Tot això en un matí... Cada vegada tinc més la sensació d'apagar focs, de que els matins passen volant i de que un dia
setmanal per a cada escola es queda CURTÍSSIM.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada